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History of mathematics (correction) (1)

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History of mathematics (correction)
Message de profet13006 posté le 04-11-2007 à 17:42:38 (S | E | F | I)

Bonjour, pouvez vous lire et éventuellement m'aider à corriger les différentes fautes se trouvant dans mon essai. Merci d'avance.

Who is the most important figure in the history of mathematics according to you? Why?
The most important figure in the history of mathematics in my opinion is zero.
It appeared three times in the history of numerical systems developed by different peoples and civilizations

It is at the beginning of the 20eme century that zero will be considered to be a number in full measure and not as a simple figure
Different application of the number zero:
-It is now at the core of our system of temperature measurement.
0°C: Passage temperature of the water in the solid state (ice) in the liquid state
0 K: Absolute zero, the lowest temperature possible (-273,15 °C)
-It is also at the heart of the informatic system.
Indeed computer scientists are accustomed to counting from 0, not 1
In the base ten we use the figure as far to the right shows the units, the second digit indicates the tens ....
-The zero plays a particular role in the system arithmetic
If we had a whole number of dozens (eg three dozen, thirty), there is no residual unit.
Therefore, there must be a character who shows that the 3 corresponds to the dozens, and this character is 0; Thus, we understand that "30" stands for "three dozen" .. "
Thus, it is just a convenience rating.
-The zero is also used as a lack of quantity
The fact of express of the absence quantity in numbers is no coincidence in itself.
The absence of an object is expressed by the phrase "there is not”
The numbers are already an abstraction: it is not interested in the quality of an object, but just its quantity.
The invention of zero led to the invention of negative numbers.
-Use of zero in mathematics:
Zero is the neutral element in a commutative group.
In geometry, the size of a point is 0.
A zero of a function is a point in the field of definition of the function whose the image by the function is zero
-------------------
Modifié par bridg le 04-11-2007 17:54


Réponse: History of mathematics (correction) de magstmarc, postée le 04-11-2007 à 23:38:31 (S | E)
Hello profet,

Je ne sais pas quelques études tu suis mais je me demande s'il n'y a pas un malentendu sur le mot "figure"
-il est vrai que "figure" peut signifier "chiffre"
-mais dans la question il y a "who is the most important figure..." et non pas "which", ce qui laisse à supposer qu'il s'agit d'un être humain (qu'en penses-tu Traviskidd ? )

Cela dit, il n'est peut-être pas interdit de sortir des sentiers battus et de considérer le Zéro comme une "personne", vu son importance en Mathématiques.
Dans ce cas il faudrait mettre "Zero" et pas "the zero" et peut-être étoffer un peu le contenu mathématique
Je te laisse décider de ta stratégie avant de corriger

Je te laisse aussi relire pour corriger quelques erreurs faciles (marque du pluriel, 20eme à mettre en Anglais,place de l'adjectif...et il y a au moins une phrase qui ne veut rien dire )


-------------------
Modifié par magstmarc le 04-11-2007 23:39


Réponse: History of mathematics (correction) de williamengland, postée le 05-11-2007 à 15:08:47 (S | E)
Désolé Profet,
Mais magstmarc a raison.
"Who is.." Qui est?
pas "Which is.." Quel est?"
Plus on aurait dit "number" au lieu de "figure"
Il s'agit bien d'une personnage ici.
William


Réponse: History of mathematics (correction) de TravisKidd, postée le 05-11-2007 à 20:53:31 (S | E)
Oui bien sûr que "who" veut dire qu'il s'agit d'une personne (par ex. Dirichlet, Euclid, Euler, Wiles...).

Aussi "dozen" veut dire "douzaine", pas "dizaine". Le mot pour "dizaine" n'existe en anglais qu'au pluriel: "tens".

Bien que "dozens" peut signifier "dizaines" si la différence entre 10 et 12 n'y importe pas: Dozens of people were hurt in the accident.




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